Loader
Nizar Ali Bader2

Δομή και Στόχοι

Το Ερευνητικό Πρόγραμμα CARE αφορά την ενίσχυση των εικαστικών τεχνών στην εκπαίδευση με στοιχεία της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ESD/ ΕΑΑ), τα οποία θα προωθήσουν τη δημιουργική σκέψη, την κριτική και συστηματική αντίληψη, τον προβληματισμό και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη και υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που θα ενισχύσουν τη διδασκαλία στις και μέσα από τις εικαστικές τέχνες, διαθεματικά και διεπιστημονικά,  στο πλαίσιο της ESD, ενδυναμώνοντας το επαγγελματικό/επιστημονικό προφίλ των εκπαιδευτικών. Έμφαση δίνεται στους υποτιμημένους πυλώνες της ESD, όπως ο πολιτισμός και η κοινωνία,  παράλληλα με την οικολογική αφύπνιση και το σεβασμό για το περιβάλλον. Ανταποκρινόμενοι στις συνεχώς αυξανόμενες και ποικίλες ανάγκες για ενεργό συμμετοχή του πολίτη, αποδοχή της διαφορετικότητας, πολυπολιτισμικότητα, διδασκαλία των & μέσω των ΤΠΕ, καθώς και βιώσιμη ανάπτυξη, κύριος σκοπός αναδεικνύεται η συνολική σύνδεση της εκπαίδευσης με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών. 

 

Το πρόγραμμα CARE επιδιώκει επίσης να δημιουργήσει δεσμούς και συνεργασίες με πολιτιστικούς -εκπαιδευτικούς φορείς, τοπικού και μη χαρακτήρα (όπως κυβερνητικές οργανώσεις, μουσεία, καλλιτεχνικά κέντρα, δημιουργούς κ.ά.), προκειμένου να ενδυναμώσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να συνδέσει τη μάθηση με το πραγματικό πλαίσιο ζωής και τις βιωμένες εμπειρίες. 

 

Στους επιμέρους στόχους του προγράμματος περιλαμβάνονται:

 

  • η ανίχνευση και καταγραφή των πραγματικών ικανοτήτων και αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας στις προσδιορισμένες περιθωριοποιημένες πτυχές εκπαίδευσης των εικαστικών τεχνών (VAE) .
  • η ανταπόκριση στις ανάγκες αυτές με την ανάπτυξη και την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης, ευθυγραμμισμένων με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και ενισχυμένων από υβριδικές μορφές ηλεκτρονικής μάθησης , καθώς και βιωματικά εργαστήρια.
  • το γεφύρωμα του χάσματος μεταξύ θεωρίας και πρακτικής, υποστηρίζοντας τους συμμετέχοντες στην εφαρμογή των γνώσεων και των πρακτικών αυτών στα σχολεία.
  • η δημιουργία μιας κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, θέτοντας έτσι τη βάση για την ανάπτυξη επαγγελματικών κοινότητων μάθησης.
Το έργο στοχεύει στην ενίσχυση του προφίλ των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (μελλοντικούς/κές και εν υπηρεσία), αλλά και μέσα από αυτούς σκοπεύει να απευθυνθεί και στους μαθητές/στις μαθήτριες, ελπίζοντας -μεταξύ άλλων- στην ενίσχυση του οπτικού γραμματισμού και της πολιτισμικής παιδείας στο πνεύμα μιας ολιστικής, αειφόρας και κοινωνικά ισότιμης εκπαίδευσης. Αρχικά το πρόγραμμα στοχεύει να προσεγγίσει περισσότερους από 2500 συμμετέχοντες: κατά μέσο όρο 300 εκπαιδευτικοί και οι τάξεις τους (π.1200 μαθητές), όπως και άλλοι βασικοί ενδιαφερόμενοι μέσω των δραστηριοτήτων διάδοσης (1000).