Το πρώτο μέρος του δημοσιευμένου Οδηγού του Προγράμματος CARE, περιλαμβάνει 4 κεφάλαια με στόχο να διαμορφώσει ένα βασικό πλαίσιο συνειδητοποίησης και γεφύρωσης των δύο γνωστικών πεδίων. Το Κεφάλαιο 1 διερευνά βασικά σημεία επικάλυψης ανάμεσα στην Εκπαίδευση για τις Εικαστικές Τέχνες, σε κοινωνικά ζητήματα και στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη [ΕΑΑ]. Το Κεφάλαιο 2 παρέχει μια σύνοψη των βασικών αρχών της Εικαστικής Αγωγής που σχετίζονται με το πρόγραμμα διδασκαλίας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Κεφάλαιο 3 παρουσιάζει μια σειρά παραδειγμάτων από έργα και καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης που πραγματεύονται θεματικές συναφείς με διαφορετικούς Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, ταξινομημένες σε κατηγορίες, οι οποίες διευκολύνουν την εφαρμογή τους στα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Επίσης, εισηγείται διαφορετικά μοντέλα κριτικής της τέχνης που μπορούν να αξιοποιηθούν σε προγράμματα διδασκαλίας που συνδυάζουν την Εκπαίδευση για τις Εικαστικές Τέχνες και την ΕΑΑ. Το Κεφάλαιο 4 εξειδικεύεται περισσότερο πάνω στη επικάλυψη στόχων της Εκπαίδευσης για τις Εικαστικές Τέχνες και της ΕΑΑ και στην ενοποίησή τους μέσα στο περιβάλλον επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς, παρουσιάζοντας τους στόχους για ένα πλαίσιο Εκπαίδευσης για τις Εικαστικές Τέχνες εμπλουτισμένης με τις αρχές της ΕΑΑ.