Loader
Nizar Ali Bader2

Βασικές Έννοιες

Το πρώτο παραδοτέο του Προγράμματος CARE αφορά την αναλυτική παρουσίαση των στοιχείων που συλλέχτηκαν και χαρτογραφούν την επικρατούσα επίσημη πολιτική σε κάθε χώρα-εταίρο (partner report) σε σχέση με τα αντικείμενα προς μελέτη: την Εκπαίδευση για τις Εικαστικές Τέχνες (Visual Art Education) και την Εκπαίδευση για την Αειφορία (ESD), καθώς και τη σχέση αλλά και την αλληλεπίδραση των δύο αντικειμένων.

 

Η ελληνική μελέτη περιλαμβάνει αρχικά τη γενική παρουσίαση της τρέχουσας εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα, τους στόχους του Υπουργείου και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθώς και από σχετικές μελέτες (βιβλιογραφική έρευνα). Στη συνέχεια καταγράφονται τα στοιχεία της έρευνας που διεξήχθη και αναλύονται οι αντιλήψεις και οι προσδοκίες των ενδιαφερομένων φορέων και του πληθυσμού στον οποίο στοχεύει το πρόγραμμα έτσι ώστε να αξιολογηθούν οι ανάγκες που πρέπει να καλύψει σωστά η Επιμόρφωση και το σύνολο του Ερευνητικού Προγράμματος.

 

Το πρώτο μέρος του δημοσιευμένου Οδηγού του Προγράμματος CARE, περιλαμβάνει 4 κεφάλαια με στόχο να διαμορφώσει ένα βασικό πλαίσιο συνειδητοποίησης και γεφύρωσης των δύο γνωστικών πεδίων. Το Κεφάλαιο 1 διερευνά βασικά σημεία επικάλυψης ανάμεσα στην Εκπαίδευση για τις Εικαστικές Τέχνες, σε κοινωνικά ζητήματα και στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη [ΕΑΑ]. Το Κεφάλαιο 2 παρέχει μια σύνοψη των βασικών αρχών της Εικαστικής Αγωγής που σχετίζονται με το πρόγραμμα διδασκαλίας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Κεφάλαιο 3 παρουσιάζει μια σειρά παραδειγμάτων από έργα και καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης που πραγματεύονται θεματικές συναφείς με διαφορετικούς Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, ταξινομημένες σε κατηγορίες, οι οποίες διευκολύνουν την εφαρμογή τους στα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Επίσης, εισηγείται διαφορετικά μοντέλα κριτικής της τέχνης που μπορούν να αξιοποιηθούν σε προγράμματα διδασκαλίας που συνδυάζουν την Εκπαίδευση για τις Εικαστικές Τέχνες και την ΕΑΑ. Το Κεφάλαιο 4 εξειδικεύεται περισσότερο πάνω στη επικάλυψη στόχων της Εκπαίδευσης για τις Εικαστικές Τέχνες και της ΕΑΑ και στην ενοποίησή τους μέσα στο περιβάλλον επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς, παρουσιάζοντας τους στόχους για ένα πλαίσιο Εκπαίδευσης για τις Εικαστικές Τέχνες εμπλουτισμένης με τις αρχές της ΕΑΑ.

Ερμηνείες και τροφή για σκέψη, ανατροφοδότηση και δημιουργία γύρω από έξι (6) “μεγάλες ιδέες“, που εμπεριέχουν τους στόχους της Αειφορίας μέσα από την Τέχνη. Διαβάστε και συσχετίστε τες με όσα κάνουμε στις συνεδρίες, αλλά και με τις Καρτέλες των Καλλιτεχνών, που δημιουργήσαμε ως παραδείγματα.

Στο πρόγραμμα CARE μελετούμε και αξιοποιούμε έργα από όλα το φάσμα της εικαστικής δημιουργίας διεθνώς.

Οι χώρες -εταίροι έχουμε επιλέξει, πέρα από όλα όσα αναλύουμε διεξοδικά στις συνεδρίες και στις δράσεις με τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία, να παρουσιάσουμε για αρχή, ως παραδείγματα εφαρμογής στόχων της Εκπαίδευσης για την Αειφορία με βάση τις «μεγάλες ιδέες», πέντε (5) καλλιτέχνες από κάθε χώρα, με τρία (3) ενδεικτικά έργα του καθενός/της καθεμιάς.

Ελλάδα

Αθανασιάδη Αλεξάνδρα

Αυγητίδου Αγγελική

Κανιάρης Βασίλης

Παπαγιάννης Θεόδωρος

Ψυχοπαίδης Γιάννης

 

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος CARE σάς προτείνουμε τρεις (3) διαφορετικές δραστηριότητες εναρμονισμένες με τις αρχές της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη [ΕΑΑ] και τους στόχους της UNESCO. Οι δράσεις συνδυάζουν την έννοια της αειφορίας στην κοινότητα με τις εικαστικές τέχνες.

Ελλάδα- ESD projects
 
 

 

 

Καρτέλες Καλλιτεχνών και προτάσεις για ΕΑΑ δραστηριότητες από τους άλλους Εταίρους του προγράμματος: Αγγλία, Κύπρος, Μάλτα